پروژه سرای دانشجو

پروژه سرای دانشجو | پروژه دات کام | پروژه | مقاله | تحقیق | پایان نامه | گزارش کارآموزی | طرح توجیهی کسب و کار | دانلود پروژه دانشجویی | تحقیق | سایت پروژه | سی شارپ | اندروید | وی بی دات نت | پایگاه داده | اس کیو ...

پروژه سرای دانشجو

پروژه سرای دانشجو | پروژه دات کام | پروژه | مقاله | تحقیق | پایان نامه | گزارش کارآموزی | طرح توجیهی کسب و کار | دانلود پروژه دانشجویی | تحقیق | سایت پروژه | سی شارپ | اندروید | وی بی دات نت | پایگاه داده | اس کیو ...

نقش Router در مسیریابی

نقش Router در مسیریابی

  • نام فایل: نقش Router در مسیریابی
  • حجم فایل: ۱٫۴۴ مگابایت
  • فرمت: word , PDF
  • سایز کاغذ: A4 آماده کپی با هر نوع دستگاهی
  • تعداد صفحات: ۳۶ صفحه
  • صفحه آرایی: بسیار مرتب، رنگی و قابل ویرایش
  • توضیحات: قبل از چاپ، مشخصات تهیه کننده را ویرایش کنید (تهیه کننده مدیر سایت می باشد)

 

چکیده
اگر بخواهیم چکیده ای از مطالب راجع به روترها را بگوئیم باید به این نکته اشاره کنیم که روترها کامپیوترهای خاصی هستند که پیام های اطلاعاتی کاربران را با استفاده از هزاران مسیر موجود به مقاصد مورد نظر هدایت می نمایند.
استفاده از روترها در شبکه به امری متداول تبدیل شده است . یکی از دلایل مهم گسترش استفاده از روتر ، ضرورت اتصال یک شبکه به چندین شبکه دیگر  (اینترنت و یا سایر سایت ها ی از راه دور) در عصر حاضر است . نام در نظر گرفته شده برای روترها ، متناسب با کاری است که آنان انجام می دهند : ” ارسال داده از یک شبکه به شبکه ای دیگر ” . مثلا” در صورتی که یک شرکت دارای شعبه ای در تهران و  یک دفتر دیگر در اهواز باشد ، به منظور اتصال آنان به یکدیگر می توان از یک خط  leased ( اختصاصی ) که به هر یک از روترهای موجود در دفاتر متصل می گردد ، استفاده نمود . بدین ترتیب ، هر گونه ترافیکی که لازم است از یک سایت به سایت دیگر انجام شود از طریق روتر محقق شده و تمامی ترافیک های غیرضروری دیگر فیلتر و در پهنای باند و هزینه های مربوطه ، صرفه جوئی می گردد .

مقدمه
امروزه دنیا به نیروی متخصص و زبده در زمینه‌ی فناوری اطلاعات نیاز مبرم دارد واین نیاز در هیچ زمینه‌ای به اندازه‌ی تخصص در تکنولوژی شبکه و مسیریابی، بطور جدی احساس نمی‌شود.
مسیریابی و هدایت اطلاعات همان عاملی است که جهان را به یک گردهمائی مردمی و دهکده کوچک تبد یل کرده است.
همیشه تکنولوژی مسیریابی با پیچیدگی‌ها و مشکلات خاص خود مواجه بوده و هست . ابزارهای مسیریابی نسبتاً گران هستند و حیات بسیاری از شرکت ها و سازمانها  (بالاخص مؤسسات تجاری) به این ابزارها و ابسته‌اند، به همین دلیل اغلب شرکت‌ها و سازمان‌ها ترجیح می‌دهند مهندسین مجرب و متخصص را به خدمت بگیرند تا اولاً زمان و هزینه‌ی زیادی صرف کسب تجربه‌ی این افراد نشود؛ ثالثاً تحویل دادن یک مسیریاب مثلاً پنجاه هزار دلاری به یک فرد زبده و مجرب مخاطره‌ی کمتری دارد.
لذا این مطالب به درد افرادی می‌خورند که تصمیم دارند معلومات تخصص خود را گسترش بدهند و به یک حرفه‌ای تبدیل شوند.

تاریخچه
در دهه‌ی شصت و هفتاد فقدان ابزارهای مسیریابی هوشمند مشکل حادی نبود زیرا شبکه‌هائی که نیاز به ارتباط با یکدیگر داشتند می‌توانستند از تکنولوژی سوئیچ بسته (هر چند با سرعت و کارائی ناچیز) استفاده کنند. در آن زمان کامپیوترهای شخصی وجود نداشت.
پس از آنکه PC بعنوان یک کامپیوتر کوچک، کامل و همه‌ی منظوره در محیط‌های کاری (و حتی منزل افراد) پذیرفته شد و جا افتاد، متخصصین این رشته با مسائل جدیدی مواجه شدند.
PC یک کامپیوتر مستقل محسوب می‌شود و همانند یک کامپیوتر Mainframe به اتصال مستقیم با کانال اصلی شبکه احتیاج دارد. بعنوان مثال اگر تکنولوژی برقراری ارتباط بین کامپیوتر مبتنی بر «توپولوژی حلقه» (Ring) باشد، اتصال ۶۰ کامپیوتر PC (و آن هم با پهنای باند ۴Mbps) کارائی شبکه را بسیار کم خواهد کرد.
پس از ظهور PC و استقبال چشمگیر از این پدیده که نتیجه‌ی مستقیم قیمت ارزان و قابلیت بالای آن بود، متخصصین شبکه و صاحبان صنایع به ساخت مسیریاب برای اتصال شبکه‌های کوچک و محلی ترغیب شدند. بدین ترتیب می‌شد تا شبکه‌های محلی کوچک و با راندمان بالا طراحی و پیاده کرد و ارتباط مابین آنها را از طریق مسیریاب برقرار نمود.
با استفاده از یک مسیریاب دیگر لازم نبود که همه‌ی ماشین‌های شبکه از سخت‌افزار، نرم‌افزار و پروتکل ارتباطی یکسان استفاده کنند و بدین ترتیب انعطاف لازم در توسعه‌ی انواع سخت افزار و نرم افزار‌های شبکه پدید آمد .
شبکه‌های کوچک محلی، کارآمدتر و قابل مدیریت هستند؛ پس می‌شود یک شبکه‌ی بزرگ را به چند شبکه‌ی کوچک شکست و با استفاده از مسیریاب ارتباط آنها را برقرار ساخت.
شاید بتوان بنیانگزاران تکنولوژی مسیریابی را Lerner و Bosack دانست. این دو نفر بدون حمایت مالی و با سرمایه‌گذاری شخصی، تحقق و توسعه‌ی تکنولوژی مسیریاب را آغاز کردند. پس از دو سال کار آنها به نتیجه رسید و اولین مسیریاب را عرضه کرده و آن را در دانشگاه استنفورد بکار گرفتند.
شرکت سیسکو اولین مسیریاب خود را در اکتبر سال ۱۹۸۴ به بازار عرضه کرد.

=========

برای دانلود اینجا کلیک کنید
برای دانلود اینجا کلیک کنید

1داده کاوی در بانکداری الکترونیکی

2

داده کاوی در بانکداری الکترونیکی

  • نام فایل: داده کاوی در بانکداری الکترونیکی
  • حجم فایل: ۱ مگابایت
  • فرمت: word , PDF
  • سایز کاغذ: A4 آماده کپی با هر نوع دستگاهی
  • تعداد صفحات: ۹۱ صفحه
  • صفحه آرایی: بسیار مرتب، رنگی و قابل ویرایش
  • توضیحات: قبل از چاپ، مشخصات تهیه کننده را ویرایش کنید (تهیه کننده مدیر سایت می باشد)

 

چکیده
امروزه دادها قلب تپنده فرایند تجاری بیشتر شرکت ها تلقی می شوند،آن ها فارغ از خرد و کلان بودن نوع صنعت در تمامی صنایع نظیر ارتباطات ، تولید ،بیمه ،کارت اعتباری و بانکداری از طریق تعاملات در سیستم های عملیاتی شکل می گیرند.لذا نیازی به ابزاری است که بتوان داده های ذخیره شده را پردازش کرده و  اطلاعات حاصل از آن را در اختیار کاربران قرار دهد.در این راستا سازمان های بسیاری در حال استفاده از داده کاوی برای کمک به مدیریت تمام فازهای ارتباط با مشتری هستند.این سازمان ها می تواند با برسی ویژگی ها و علت استفاده برخی از مشتریان از کالا ها و یا خدمات خود یا برسی علل عدم استقبال برخی از مشتریان از برخی  کالاها نقاط قوت و ضعف خود را بیابند و در راستای بهبود کیفیت گام بردارند.امروزه به دلیل وجود بانکداری الکترنیکی ثبت اطلاعات تراکنشی راحت تر صورت می گیرد و همین امر موجب شده است روش های کمی جایگزین روش های کیفی شود.در این تحقیق به منظور شناسایی مشتریان بانک و تدوین استراتژی مناسب برای برخورد با آنها از داده کاوی و ابزار استفاده می شود. وهمچنین  تقلبهای صورتهای مالی به شکل چشمگیری توجه عموم جامعه ،رسانه ها،سرماگذاران را به خود جلب کرده است و موسسات مالی و پولی به شدت به دنبال تسریع و سرعت عمل در شناخت فعالیت کلاهبرداران و متقلبان می باشند.لذا بکارگیری تکنیکهای شناسایی تقلب به منظور جلوگیری از اقدامات متقلبانه درسیستم های بانکداری الکتزونیک لازم است،عموما روش های شناسایی تقلب به دو دسته اصلی تشخیص ناهنجاری و تشخیص سوء استفاده تقسیم می شوند.در روش تشخیص ناهنجاری ،تاریخچه رفتار مشتری به عنوان یک ناهنجاری یا تقلب ثبت شود.روش سوء استفاده بر رفتارهای خاص مشتری تمرکز دارد و دقیقا رفتارهای شناخته شده را تقلب فرض می کند.در این تحقیق علاوه بر مقایسه روش های فوق و تشریح چگونگی عملکرد سازوکارهای مبتنی بر آن ،انواع تکنیکهای تشخیص تقلب در بانکداری الکترونیک ارائه و روشهای داده کاوی مورد استفاده در کشف تقلب مزایا و معایب هریک به تفصیل شرح داده خواهد شد.
=================
 
 
داده کاوی در بانکداری الکترونیکی